Kim jest pracownik wiedzy opartej na AI?

Kim jest pracownik wiedzy opartej na AI?
14 sierpnia 2024 OpenText

Kim jest pracownik wiedzy opartej na AI?

Sztuczna inteligencja (AI) zmienia sposób, w jaki pracujemy. Być może żadna grupa nie odczuwa tej transformacji tak mocno jak pracownicy wiedzy.

Termin „pracownik wiedzy” został ukuty w 1959 roku przez autora Petera Druckera w jego książce The Landmarks of Tomorrow. Zdefiniował go jako pracownika wysokiego szczebla, który stosuje wiedzę teoretyczną i analityczną, zdobytą poprzez formalne szkolenie, do tworzenia produktów i usług. Drucker trafnie przewidział znaczący wpływ pracowników wiedzy — którzy, w istocie, „myślą zawodowo” — na biznes w XXI wieku.

Teraz, gdy współczesny biznes wchodzi w erę AI, obserwujemy pojawienie się nowego typu pracownika — pracownika wiedzy opartego na AI. Ten rodzaj pracownika jest ewolucją tradycyjnego pracownika wiedzy, który korzysta z postępu AI, aby podnieść swój potencjał i zwiększyć konkurencyjność organizacji.

AI i związane z nią innowacje są siłą napędową powstawania tego nowego rodzaju pracownika wiedzy. Te czynniki obejmują automatyzację wspieraną przez AI, która umożliwia maszynom przejmowanie powtarzalnych zadań, przejście na aplikacje oparte na chmurze, co ułatwia powszechne przyjęcie AI w biznesie, oraz holistyczne podejście do cyber bezpieczeństwa, które chroni przed nowymi zagrożeniami wprowadzonymi przez AI.

Sztuczna inteligencja (AI) zmienia sposób, w jaki pracujemy. Być może żadna grupa nie odczuwa tej transformacji tak mocno jak pracownicy wiedzy.
Wzrost pracownika wiedzy opartego na AI

Rezultatem jest pracownik, który może cieszyć się większą produktywnością i korzyściami z tego płynącymi. Pracownik wiedzy oparty na AI wie, kiedy należy pozwolić maszynom wykonywać pracę. Dzięki zastosowaniu AI i automatyzacji do powtarzalnych, rutynowych zadań, pracownik wiedzy opartej na AI może przekazać te zadania maszynom, aby skupić się na bardziej strategicznej, znaczącej i wpływowej pracy. Tacy pracownicy rozumieją, jak mogą zwiększyć swoją codzienną produktywność, uzupełniając swoją pracę dzięki AI, a nie zastępując jej. W rezultacie mają więcej satysfakcjonującej, kreatywnej i innowacyjnej pracy, a organizacje, dla których pracują, czerpią korzyści z ich lepszych wyników.

Jednak pracownik wiedzy opartej na AI nie może funkcjonować bez pewnych zmian organizacyjnych. Firmy muszą być gotowe do ponownego zdefiniowania ról tych pracowników w kontekście postępów AI. Procesy muszą zostać zmienione, a narzędzia wprowadzone, aby przekazać rutynowe zadania maszynom. Należy również ustalić wytyczne dotyczące nowo powstałej przestrzeni, którą pracownicy wiedzy opartej na AI tworzą dla siebie, aby upewnić się, że nowe przedsięwzięcia są zgodne z celami i wartościami firmy.

W erze pracowników wiedzy opartej na AI organizacje powinny rozważyć:

  • Przebudowę procesów i redefinicję ról.
  • Zidentyfikowanie, w jaki sposób jednostki wykorzystają nową produktywność, aby wprowadzać innowacje.
  • Wykorzystanie tych innowacji do zdobycia przewagi konkurencyjnej na rynku.
Przygotowanie do sukcesu

Organizacje muszą również przygotować swoje informacje, aby pracownicy wiedzy opartej na AI mogli w pełni z nich korzystać. Dane, które napędzają ich pracę, muszą być zarządzane, zaufane i zabezpieczone, zanim projekty AI będą mogły odnieść sukces. Tutaj wkracza zarządzanie informacjami.

Zarządzanie informacjami to sposób, w jaki organizacje myślą całościowo o wykorzystywaniu danych, aby wspierać i chronić współczesnych pracowników wiedzy opartych na AI. Narzędzia do zarządzania informacjami pomagają organizacjom lepiej integrować i dostrajać zarówno dane strukturalne, jak i niestrukturalne, dzięki czemu mogą zarządzać, nadzorować i rozwijać duże zbiory danych.

Kiedy organizacje korzystają z narzędzi zarządzania informacjami i redefiniują role pracowników wiedzy, aby mogli stosować AI w swojej pracy, mogą czerpać korzyści z większej produktywności i strategicznego myślenia, które prowadzą do przewagi konkurencyjnej.

Dowiedz się więcej o tym, jak narzędzia AI z firmy OpenText mogą zmienić twoich pracowników w pracowników wiedzy opartych na AI.

Pomagamy pewnie realizować najbardziej złożone projekty DevOps, AI, QA i wiele innych dzięki innowacyjnych rozwiązaniom technologicznym.